GRAFICKÝ MANUÁL

Základem každé úspěšné společnosti je být zapamatovatelný a rozpoznatelný a pro správné udržení jednotného vizuálního stylu se vytváří tvz. grafický manuál, který definuje základní vizuální vzhled. 

Stanovuje souhrn pravidel a určuje správné použití vizuálních prvků firmy. Je důležité stanovená pravidla dodržovat, aby nedocházelo k narušení jednotného stylu firmy. Budování grafického manuálu ve většině případů vzniká zároveň s logem, ale je možné ho vytvořit dodatečně k již existujícímu a fungujícímu logotypu. Pokud existující logotyp neplní svoji funkci je možnost udělat tzv. redesign loga a spolu s ním vytvořit grafický manuál. 

CO OBSAHUJE GRAFICKÝ MANUÁL?

Veškeré grafické prvky, které prezentují a komunikují s veřejností a vedou, tak k jednoduché identifikaci firmy. 

Zpracování a obsah každého grafického manuálu je individuální.

Obsah a úvod 
Logomanuál (souhrn pravidel pro správné použití loga)
Typ písma – definice hlavního či doplňkového písma a jeho použití.
⦁ Barevnost – definice základních či doplňkových barev a jeho použití.
⦁ Doprovodné vizuální atributy např. maskot, claim

VÝHODY GRAFICKÉHO MANUÁLU

1. Ucelenost všech jednotlivých materiálů, kterými se firma prezentuje
2. Vyhnete se neustálému vysvětlování, co se smí a nesmí dělat.

POTŘEBUJETE GRAFICKÝ MANUÁL NEBO PORADIT? NAPIŠTE MI.

© 2019 | Simona Dlouhá | Grafický designer